mei
12
2017
GROEI MEE MET JE BEDRIJF
Als ondernemer heb je het druk genoeg en verlies je je al snel in de dagelijkse gang van zaken. Toch is het heel belangrijk om af en toe een stapje terug te nemen en te kijken naar het gehele plaatje. Loopt jouw uitstraling naar buiten nog wel in lijn met de ware identiteit van jouw onderneming en maak je op de juiste manier contact met jouw “ideale” klant?
Herken je onderstaande cruciale situaties?
- Het uitdelen van je visitekaartje voelt niet prettig. Het visitekaartje van jouw gesprekspartner is altijd mooier en professioneler. Onbewust straal je dus uit dat je niet trots bent op je bedrijf. Je probeert het nog recht te breien door te zeggen dat je het te druk hebt om je hiermee bezig te houden, maar dat is al snel een zwak excuus…
- Je krijgt links en rechts te horen dat mensen eigenlijk niet weten wat je nu precies doet. Misschien merk je zelfs gemiste kansen bij bestaande opdrachtgevers op. Jouw bedrijf staat nooit stil, je aanbod van jouw product en dienst wordt steeds aangescherpt. Als de huisstijl niet meer past bij wat je aanbiedt, kan het zijn dat klanten je verkeerd begrijpen of kunnen bestaande klanten misschien zelfs afhaken…
- Na een eerste geslaagde ontmoeting gaan mensen op zoek naar jou op internet. Jouw verhaal en uitstraling moet helemaal kloppen met wat er online te vinden is. Sterker nog, de gevonden informatie moet juist aanvullend zijn. Is er niets te vinden of klopt het niet met jouw verhaal, dan stopt daar meteen het contact. Zorg voor een goede website en/of je blog die altijd up-tot-date en vindbaar is. Ga hierin met de tijd mee…
- Je hebt enorm veel last van concurrentie. Je weet wat je te bieden hebt en toch valt het niet altijd mee om je hoofd boven water te houden. Je moet scherp blijven en je zichtbaar (blijven) maken! Wat maakt jou zo bijzonder, wat is juist jouw kracht? Met een passende huisstijl en de juiste (over)dragers kun je je onderscheiden van de rest…
- Misschien werk je inmiddels met hele andere klanten dan voorheen en dat bevalt prima. Dit is hét perfecte moment om je huisstijl aan te passen, zodat deze helemaal aansluit bij de klanten van dit moment. Dit is niet alleen belangrijk voor het onderhoud van je bestaande klanten. Het trekt ook de klanten aan waar jij op zit te wachten….
Overvallen door een vlaag van herkenning?
Dan is het tijd voor actie en dan kan inHuisstijl zeker wat voor je betekenen!
De professionele aanpak van inHuisstijl verdient zich absoluut terug ..!